Perjantaina tuli täyteen viikko uuden ruokavalion kanssa. Aika uskomatonta että viikossa olotila voi muuttua näin paljon pelkän ruoan avulla. Ennen olin koko ajan pinna kireällä, karjuin ja kiljuin pienistäkin asioista ja olin väsynyt melkein koko ajan. Mahassakin möyri usein ja maha oli monesti löysällä. Nyt olen paljon pirteämpi (tottakai joskus tuntuu siltä että hieman väsyttää, mutta se johtuu varmaankin siitä että herään yöllä monia kertoja lapsen ja koirien ulkoilutuksen vuoksi ja uni jää todella katkonaiseksi), olo on kevyempi, en enää hermostu yhtä helposti ja olen huutanut ja karjunutkin paljon vähemmän kuin yleensä. Myös maha on rauhoittunut ja olen huomannut että kakkakikkareet eivät myöskään enää haise oikeastaan miltään. En olisi koskaan uskonut että sellainenkin on mahdollista. Yksi hienoimmista muutoksista on se, että painoni tippui viikossa 0,5kg. Se ei välttämättä kuulosta paljolta, mutta mikäli paino tippuisi joka viikko saman verran, laihtuisin vuodessa 24kg!! :)

Kaikki nämä muutokset ovat siis sen ansiota että olen jättänyt ruokavaliostani pois vehnäjauhon, sokerin, kasvisrasvat (lukuunottamatta oliiviöljyä) ja olen myös yrittänyt syödä ruokaa mikä sisältäisi mahdollisimman vähän lisäaineita.

Tässä esimerkkejä syömisistäni:

Aamiainen: Vaasan ruispala (sisältää hiukan vehnäjauhoa!), voita, juustoa (ei mitään vähärasvaista kengänpohjaa!), leikkelettä ja kurkkua. Jälkkäriksi t-lusikallinen hunajaa. Kuppi kahvia.

Lounas: esim. keitettyä kananmunaa, raejuustoa, kasviksia ja tonnikalaa. Jos edelliseltä päivältä on jäänyt ruokaa niin syön sitä.

Välipala: Jogurttia ja lisäkkeitä.

Päivällinen: esim. sosekeittoa, "lasagnea" tms. itsetehtyä ruokaa mahdollisimman puhtaista raaka-aineista.

Iltapala: Pakurikääpäteetä ja hunajaa. Joskus jogurttia ja lisäkkeitä, toisinaan esim. inkamarjoja, pähkinöitä ja itsetehtyä suklaata.

Aiemmin tuntui että minulla oli jatkuvasti nälkä, mutta nykyään oloni on kylläinen pidempiäkin aikoja. Ennen minun teki jatkuvasti mieli jotakin makeaa, mutta nyt makeanhimo on vähentynyt melkein olemattomiin, minkä en olisi ikipäivänä uskonut olevan mahdollista tälläiselle sokerihiirelle kuin minä. Tähän mennessä siis voin suositella ruokavalion muutosta muillekin! :)

Tässä vielä linkki "lasagneen" mitä tein hieman mukaillen ja tuli todella hyvää.

http://karppaus.info/resepti/resepti.php?id=644